zaterdag 19 december 2015

Als ze mij bedreigen, bedreig ik hen ook...

Wat een rustige dag vandaag, heerlijk!
In de Visie las ik een heel mooi artikel over pastor Saïd.
Zijn neef was een van de mensen die de aanslag in Parijs pleegde.
Een paar bijzondere uitspraken:
'Als zij mij bedreigen, bedreig ik hen ook: met de liefde van Christus!'
 'Kerst is geen datum, het is een ervaring! Laten dominees deze kerst daarom de oorlog maar verklaren door hen een Bijbel te geven. En vier het dit jaar niet met je eigen gezin, maar nodig voor de kerstmaaltijd een moslimfamilie uit. Dat is pas oorlog!'
Dat was de Visie!
Ik werd ook verrast door het programma 'Een bakkie troost' vandaag. Nooit kijk ik er naar, maar nu zag ik het tweede deel met Hans Kazan, een bekende goochelaar. Ik herinnerde me dat m'n vader en broers het altijd leuk vonden om daar naar te kijken. Maar wat ik toen nooit heb geweten, is dat hun eerste dochtertje maar 3 1/2 jaar is geworden. Wat een lijden, verdriet en rouw heeft hij gekend. Ik moest er even van huilen...

We zijn ook nog even lekker naar buiten geweest met L en S. Eendjes brood gegeven en hertjes een resterend aantal appels.




Gezellig!
Toen iets in elkaar geflanst met filodeeg, dat had ik al een poosje in de vriezer liggen, maar nooit iets mee gedaan. Het ging niet heel makkelijk en ik vond het een beetje tegenvallen, maar ze vonden het hier eigenlijk heel lekker! Gelukkig maar!

Voor iedereen:
Een fijne zondag!

4 opmerkingen:

  1. Mooi stukje. Het raakt mij wat je schrijft:En vier het dit jaar niet met je eigen gezin, maar nodig voor de kerstmaaltijd een moslimfamilie uit. Dat is pas oorlog!'We nodigen regelmatig mensen uit voor het eten...dus past het wel bij mij. Gezegende feestdagen! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat citaat is uit het artikel in de Visie, het raakte mij ook!
      Ook gezegende dagen!!

      Verwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.