donderdag 24 december 2015

Een boodschap die ik weleens nodig heb

Waar zal ik vanavond naar toe gaan?
Gisteren appte ik een groep en vroeg wat er allemaal op kerstavond te doen was.
De ene kerk na de andere kwam voorbij.
Van Pinkstergemeente, hervormd, Evangelisch, vrijgemaakt enz. enz.
'Misschien blijf ik wel thuis' dacht ik tijdens m'n wandeling naar de bibliotheek.
Maar het 'samen met anderen' trekt me toch altijd wel erg aan.
Voor L zou het leuk zijn als we weer naar de kerk van haar vriendin zouden gaan.
En er waren meer mensen die ik ook kende en die ik niet zo vaak zie.
Mijn keus was gemaakt.

Even terug naar de bieb!
Deze boekjes had ik aangevraagd toen ik er een blog over gelezen had.
Het zijn er vier, maar de vierde was er nog niet.


Gisteren kregen we onverwachts een kist vol met heerlijk, vers fruit.
Toen ik terug kwam van de bieb, zette ik eerst een lekker bakje koffie
en maakte wat fruit klaar.
S is nog steeds ziek en het was gezellig om ze even wat nieuwe boekjes voor te lezen.
De tekeningen zijn ook erg leuk.


Nu iets wat helemaal niet leuk is.
Het glas van de ovendeur is in ik weet niet hoeveel stukjes gebarsten!


Daar komt bij dat ik de frituurpan heb uitgeleend aan twee jongens die oliebollen gaan bakken voor het goede doel (hun reis naar Malawi van de zomer)
Maar we redden het wel!
Eigenlijk zijn we helemaal niet veel thuis de komende dagen.

Vanavond zijn we dus naar de kerstnachtdienst geweest.
Het was mooi!
We zongen het lied
'Welkom in Gods huis'
En de boodschap was:
Je kunt niet echt kerst vieren,
als jij zelf niet Jezus in je hart ontvangt
en Zijn liefde.


Als je het lied hoort, zul je je meteen kunnen verplaatsen in de vluchteling die in jouw kerk komt.
Maar het verhaal achter het lied is, hoorde ik vanavond,
dat vluchtelingen in een kerk waren waar ze asiel zochten,
dagelijks kwamen er politici en hoge ambtenaren naar hen toe.
Enkele vluchtelingen stonden bij de deur en zeiden tegen iedereen: 
'Welkom met open armen!'
Vergeef me als ik het niet helemaal goed heb begrepen.*
Maar het raakte me heel erg...
We zijn zo gefocust op 'de vluchtelingen',
maar de boodschap van kerst,
het hele Evangelie is er ook voor jou!
Je hoort er helemaal bij!
Ook als je geen grote problemen hebt,
of als je leven niet helemaal op z'n kop staat!

Deze boodschap heb ik weleens nodig!

* Hier meer over de achtergrond van het lied!


3 opmerkingen:

  1. Die ovenruit kan je bij de fabrikant via internet bestellen. Met beschrijving hoe te plaatsen. €40,00 ongeveer. Iscwel even een klusje, maar voor een handige, geduldige man wel te doen. Bij mij al 2 x gebeurt. Ziet hetzelfde uit als bij mij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh dat is fijn, dat moet wel goed komen dan, dankje!
      Ik ga gauw even op je blog kijken, die ken ik nog niet!
      Fijne dagen!

      Verwijderen
  2. Balen zeg, van de ovenruit!
    Beterschap met S.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.