vrijdag 11 december 2015

Seizoensthema

Allereerst wil ik jullie wijzen op een superleuke december give-away van Marja!
Neem eens een kijkje op haar blog!
En verder:
Dankzij deze blog herinnerde ik me weer dat ik dit jaar met een jaarthema bezig was:)
Mijn jaarthema was: Dansen op het ritme van de Geest!
Ik kwam er op door het boek 'Recht uit je ziel' dat ik toen aan het lezen was.
En Larry Crab (de schrijver) had het weer van Augustinus.
Ik schrijf hier nog een keer wat hij daarover zei, omdat ik het nog steeds heel mooi vind:
'Mijn hevigste strijd komt van mijn zonden. Ik zal die afschuwelijke waarheid niet voor mijzelf of voor andere mensen verbergen. Ik zal mijn schande niet verstoppen achter mijn prestigieuze positie, mijn intellectuele talent of mijn grote invloed. Ik ben wat ik ben, een miserabele, perverse, hulpeloze morele mislukking'
Maar het verhaal van de duistere eerlijkheid wordt verteld als inleiding op het verhaal van de heldere genade...
'Op een dag werd ik gewekt door de klanken van hemelse muziek. Ik werd vervuld met de vreugde waar ik overal naar had gezocht, behalve bij God. En het was deze soevereine vreugde die mij uit de wereld van pijn verhief en in het universum van de genade bracht. Voor die tijd liep ik in de pas met de meedogenloze herrie uit de hel. Nu merkte ik hoe ik danste op het ritme van de Drie-eenheid.'
 Het hele jaar door kwam af en toe dit thema bij me in gedachten en vroeg ik me af hoe het ging.
Het jaar is bijna voorbij, maar de dans gaat door!

Een jaarthema is eigenlijk best wel heel erg lang. Ik ga het deze keer in seizoenen hakken. 4 thema's in een jaar dus! En aangezien het 21 december al winter wordt, ga ik gauw verzinnen wat mijn winterthema zal worden. Jullie horen het gauw! Hebben jullie een idee of uitdaging?

Nog even een foto:


Zo ziet het er soms uit als ik aan het koken ben! Superrustig:)

1 opmerking:

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.