dinsdag 15 december 2015

Daarom wil ik Nederlands leren!

Die stoofpeertjes gisteren, die waren toch lekker!! Als ik eerlijk ben, ik heb ze nog nooit zo lekker gegeten zonder te overdrijven.

1 1/2 kg stoofpeertjes
100 gr suiker
1 ltr glühwein
3 kaneelstokjes
1 1/2 - 2 uur laten stoven

Ik wilde eigenlijk zelf glühwein maken 5 december. Maar toen we de wekelijkse boodschappen deden, zagen we gelijk bij de ingang al flessen glühwein liggen. Aangezien ik het nog nooit op heb, dacht ik, het kan geen kwaad om het eerst maar eens zo te proberen. Lekker makkelijk! We zijn aan het aanbreken van de fles niet eens toegekomen, dus die stond maar in de keuken. Eigenlijk houd ik helemaal niet van wijn!

Whomever you decide to sip it with. | Mulled Wine Is The Most Soul-Warmingly Delicious Drink Ever:

Maar glühwein wilde ik wel eens proberen, met al die lekkere, winterse kruiden erin... En toch kostte het me geen moeite die fles avond aan avond onaangebroken op het aanrecht te laten staan. Gelukkig maar, want ik googlede even en kwam dit recept voor stoofpeertjes in de glühwein tegen. Iedereen vond het lekker!!

Stoofpeertjes (uit de slowcooker)

En verder was het heel gezellig. We vertelden om beurten hoe we tot geloof waren gekomen. Een Nigeriaanse vrouw vertelde dat ze zo graag met mensen in gesprek gaat om met hen het Evangelie te delen, maar daarbij loopt ze vaak tegen de taalbarrière aan. Dat is één van de belangrijkste redenen waarom zij Nederlands wil leren! Ik vond dat heel bijzonder om te horen en het maakte me ook blij!
We zongen spontaan een paar liederen met elkaar en genoten van het lekkere eten dat iedereen mee had genomen. En we luisterden naar deze mooie uitvoering van ´Mary did you know?'



2 opmerkingen:

  1. Klinkt lekker, die stoofpeertjes.
    Wat een mooie motivatie om Nederlands te willen leren!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.