donderdag 16 juli 2015

Zomer 2015 (11)

Deze ochtend begint heel anders dan alle andere vakantieochtenden tot nu toe. Ik kan heerlijk tot wel 9 uur in bed blijven liggen. Om 8 uur word ik wakker, lig nog een half uurtje echt goed wakker te worden en lees nog wat in bed. Om 9 uur roept S me en zeg ik: ‘Het is 9 uur!’ Vol enthousiasme komt ze mijn kant op ‘Dus nu mag ik bij je komen?’ Ze geeft me een innige omhelzing en verteld dat ze me zo gemist heeft. Gisteravond zei ik dat ze niet voor 9 uur bij me mocht komen. M zei dat ze dan wel bij haar in bed mocht en R wilde wel met haar gaan voetballen. Om kwart over 8 werd ze wakker en hoorde ik haar gezellig met M kletsen, na een half uurtje zei ze dat ze nu naar R ging en daar heb ik ze ook nog een poos horen praten met haar grote broer. En toen was het 9 uur. Ze komt allang niet meer gelijk als ze wakker word naar me toe en als ze dat wel doet, is dat vaak maar een paar minuten, dan wil ze uit bed. Des te schattiger hoe ze vanochtend bij me kwamJ.

Dinsdag namen we afscheid van H. Hij is met een vriendengroep een week naar Spanje. We hebben al wat foto's via whatsapp gekregen en zo te zien hebben ze het prima naar hun zin. 


 

Elke keer kijk ik naar mijn framboosjes of ze nog wel of niet rood worden. En ja hoor, ze doen het heel goed! Ik vind het een wonder en een mooie les.



Vandaag heb ik geen extra kinderen. Het Chinese meisje van 7 dat twee weken elke dag zou komen, komt toch niet. De vakantie van haar vaste oppas gaat niet door. Ik zag haar zondag en ze zei dat ze zo graag een keer bij ons kwam. Nu maar proberen om haar toch nog een dagje hier te krijgen, het is zo’n schatje! 
Gisteren was er de 8-jarige jongen uit onze gemeente. Ik hoop dat hij het leuk vond. L heeft superleuk met hem gespeeld met dominostenen. Die staan soms jaren in de kast en dan ineens is het weer helemaal leuk. 



's Middags hebben ze met z'n allen een taart gemaakt en versierd, die mocht hij mee naar huis nemen. 




Natuurlijk moest er toen nog een cake gemaakt en versierd worden voor de hongerige buikjes hier, de helft is naar de overburen gegaan en dat is maar goed ook! Zelfs K vroeg zich hardop af wat voor 'bom' er in de koelkast lag!



Vanmiddag wil ik naar het Maritiem museum gaan. Mar denkt dat het niet leuk is en blijft thuis. Dat krijg je zo rond de 13 jaar, dan willen ze niet meer mee. Ik vind het niet erg, ze is leuk bezig met gitaar spelen en heeft nu een paar pianolessen van iemand uit de kerk gekregen. Ze vermaakt zich dus prima.

1 opmerking:

  1. Hier net zo: ze willen echt niet meer mee. Maar ik ben van plan om daar geen nare gevoelens over te hebben. Leuk dat bakken!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.