zondag 12 juli 2015

Zomer 2015 (8)

Fijn dat het weekend is! Als je samen thuis bent, merk je pas dat het best een hele verantwoordelijkheid is om alles draaiende te houden. Deze twee dagen kan ik iedereen wat makkelijker loslaten. Het is bijv al veel eenvoudiger om boven wat dingen te doen. Zaterdagochtend hebben we eerst lekker uitgeslapen en toen heb ik de badkamer verder grondig schoongemaakt, een klus waar ik twee weken geleden al mee begonnen was. Dat zijn van die dingen waar je in een keer flink aan door moet kunnen werken, zonder afgeleid te worden. We gingen ook naar de Ikea, waar we gordijnen voor in de huiskamer kochten, iets wat al een paar jaar op ons verlanglijstje staat. Oke, op die van mij dan…



De zondag is ook altijd een fijne dag. Ik vind het heerlijk om naar de kerk te gaan. Vandaag ging het over ´Honger naar God´. Iets wat me juist de laatste tijd veel bezig houd. Het kan zomaar gebeuren dat je het allebei ervaart, aan de ene kant ben je vol van God, aan de andere kant kun je ontzettende honger en dorst hebben naar God. Het lijkt of ik dat in deze tijd van het jaar altijd meer heb. Daarom werd ik ook heel enthousiast toen ik hoorde dat hier in de stad een conferentie gehouden wordt. Daar wil ik heel graag naar toe. K vind het geen probleem als ik ga, jullie gaan daar nog meer over horen over een paar weken.
Zondag is soms niet echt een rustdag. Onze gemeente gebruikt een school en er moet heel wat gebeuren voor het allemaal klaar staat. En natuurlijk moet ook alles weer opgeruimd worden. K komt soms pas tegen vijven thuis, dan zetten we wat lekkers op tafel en kruipen ze met z’n allen op de bank om een film te kijken. Ik ben nooit zo van de films, dus kruip ik op de andere bank en ga lekker lezen. Genieten!

1 opmerking:

  1. Jij hebt natuurlijk nog een 'kleintje'. Dan is het iets moeilijkere om een klus aan te pakken in de vakantie. Leuk dat je bij de Ikea bent geweest. Zijn dat de gordijnen, die op de foto staan?

    Nou, ik ben benieuwd naar de conferentie.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.