vrijdag 17 juli 2015

Zomer 2015 (12)

We komen nu echt in vakantiesferen terecht met alle uitjes die we maken.
Samen met L en S ging ik gisteren naar het Maritiem museum. L was voor veel activiteiten al een beetje te groot, maar S soms nog te klein, dus hielpen ze elkaar er mooi doorheen.


Natuurlijk moesten ze langs de havendokter om te kijken of ze in aanmerking kwamen om 'havenheld' te worden. Niet alleen hun lengte, maar ook hun spierballen werden gemeten.


In een kleine vuurtoren hadden we toch even mooi uitzicht over de haven.


En terwijl ik daar langs al die boten loop en in die toren op de uitkijk sta... bedenk ik dat ik er maar weinig mee heb, maar ben er toch wel een beetje trots op. Het is eigenlijk best wel een gezellig sfeertje zo langs het water.


Na afloop gaan we naar 'Capri', een Italiaanse ijssalon. Het ijs daar is zó verrukkelijk, daar fiets ik graag een stukje voor om. Zelfs S heeft haar ijsje helemaal op, terwijl dat niet lukt met het softijsje van de Hema.


Om uiteindelijk een havenheldendiploma te krijgen, moest je ook nog een zelfportret tekenen. Dit zijn echt de mooiste selfies die er maar zijn!


Vandaag was S de hele middag weg en had L een vriendinnetje. Daar kon ik mooi even mee gaan zwemmen. Mar ging deze keer wel mee, maar M had geen zin, die bleef thuis...zo gaat dat:-)
Het zwembad staat vlakbij het huis waar ik geboren ben en waar ik tot aan onze trouwdag heb gewoond. Dichtbij is het park waar ik vaak met mijn vader liep om de hond uit te laten. Ik werd er gewoon een beetje weemoedig van.


De straat... volgens mij stonden die bomen er toen nog niet.


En ons huis, de linkerdeur, daarachter woonde wij. Achter de rechterdeur woonden mijn oom en tante met m'n neef en nicht. En een paar deuren verder naar links, daar woonden mijn opa en oma. Ik heb daar heel wat keren buiten op de stoep gespeeld. Of ik deed met mijn broers 'stoepjeranden' met de bal. En als ik trek kreeg... ging ik even naar oma, die me dan altijd wel iets lekkers gaf.


Dat was vroeger. Nu zijn onze kinderen aan de beurt! Ik ben er dankbaar voor dat ze nog niet al te veel zorgen aan hun hoofd hebben en het (meestal) gezellig hebben met elkaar.


1 opmerking:

  1. Gezellig! Leuk om te zien waar je woonde als kind.
    Wij reden deze week ook langs het huis waar ik opgroeide, ik zei tegen D. 'Kijk eens omhoog, daar gaven we elkaar de eerste zoen ;)'

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.