woensdag 29 juli 2015

Zomer 2015 (18)

Het blijft toch zo leuk om in andermans boekenkast te neuzen!! Vandaag had ik m´n oppasbaby, maar omdat S de waterpokken heeft, namen we het zekere maar voor het onzekere en ging ik bij haar thuis oppassen. Het is zo´n lief meisje! Ze kan ook zo heerlijk lachen:) En wat ik zo leuk vond? In de loop van de ochtend kreeg ik een berichtje: 'Op de tweede verdieping heb ik wat boeken staan, kijk en leen gerust!'

Reading

Het was een goudmijntje, echt waar! En als me dat niet verteld was, had ik er nooit gaan kijken! Ik heb er drie mee naar huis genomen. Een is van Watchman Nee, een boek vol citaten. Hier alvast een paar voor jullie, daarna ga ik gauw zorgen dat er gegeten kan worden!
Alleen Christus is de bron van het leven, alleen Hij kan leven schenken en de diepste dorst van de mens bevredigen.
Het gaat niet om hoeveel wij hebben, maar om hoeveel wij reeds van ons afgelegd hebben.
Het sterven van Christus 2000 jaar geleden was een alomvattend en machtig sterven dat alle dingen in ons die God niet toebehoren, geëlimineerd en beëindigd heeft. 
Wie de vijand vreest, is machteloos; wie naar de Heer opziet, vergeet de vijand.
Echt geloof berust niet op wat wij denken, maar op wat God zegt.
God breekt vaak dat beetje, dat wij Hem geven - vijf broden en twee vissen. Maar nadat het gebroken is, zegent Hij en verzadigt daarmee de behoefte van velen.
Altijd en overal zal ik dat, wat Hij mij toemeet, als het beste beschouwen, immers vallen de goede dingen hen toe, die Hem helemaal toebehoren.
 reading


Nog even kort... Eindelijk gaat de vaatwasser uit onze keukenkast! Het ding is al maanden kapot. Dat word nu een extra kastje. Ik kan de ruimte wel gebruiken. Ik zou graag afval willen scheiden, maar zonder dat het extra rommel geeft. Misschien kan ik twee bakken of zakken in het kastje kwijt.
 Reading comes first...cooking and cleaning are an after thought! :-p
Valt echt mee hoor! Ik heb vandaag nog niet eens gelezen! Alleen maar zitten haken:) 

3 opmerkingen:

  1. Daar zitten mooie citaten tussen zeg. Leuk dat je toestemming kreeg om te neuzen. Was de baby lief vandaag?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Das leuk oppassen, kon je gelijk lekker in de boeken neuzen. niets zo leuk als dat. Wij hebben ook geen vaatwasser, en inderdaad ruimte genoeg voor andere spullen. Ik houd alleen niet zo van afwassen. Maar goed je moet het een laten om het ander te krijgen. Geniet nog even van je vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. de ikea heeft meer dan handige compacte afdruiprekken, rekjes, dan hoef je iig niet af te drogen

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.