donderdag 10 juli 2014

Boeken voor de vakantie

Na deze week nog één weekje school voor de twee meiden op de basisschool en dan is het écht voor iedereen vakantie! Vandaag heb ik de nodige voorbereidingen getroffen. Ik ben bij een paar vrouwen uit de gemeente langs geweest en heb gevraagd of ik in hun boekenkast mocht kijken voor een paar boeken voor in de vakantie. En dit is het resultaat:


Andrew Murray vind ik fijn om te lezen. Zijn boeken raken me en maken het diepe verlangen naar God in me wakker. Aan dit boek ben ik alvast begonnen. Dit heb ik gewoon heel hard nodig de komende weken! Natuurlijk altijd, maar ik verlang ernaar om juist als de kinderen thuis zijn, ze iets extra's te kunnen geven, iets onbetaalbaars...


Dit boek oogt heel leuk om te lezen, uitnodigend, praktisch... zelfs voor iemand die een goed huwelijk heeft! Ik vind het altijd leuk om me er een beetje in te verdiepen. Wat word er allemaal over gezegd en ben ik het daarmee eens? Werkt het bij ons ook zo of gaat het anders? Hier heb ik zin in!


Max, altijd luchtig en toch kernachtig... ben benieuwd wat hij hierover te zeggen heeft. Mooie zin op de achterkant van het boek: 'Als je je leven in Zijn handen geeft, haalt Hij je van de schroothoop van vervlogen dromen. In Zijn werkplaats vormt Hij je om tot een gaaf, sterk en kostbaar werktuig.'


Dit is misschien niet echt iets voor in een zomervakantie, maar wil het wel graag lezen.


John Piper, wat heb ik al veel van hem geleerd! Wat een zegen zijn zijn boeken. Dit lijkt me ook heel mooi om te lezen en te leren.


Heel nieuwsgierig ben ik hiernaar! Ik heb het nog nooit gezien en nog nooit van gehoord. Het gaat over zendingswerk, dat vind ik altijd heel boeiend.

Dat was dat... voor vandaag, morgen ga ik nog even bij iemand langs!
Op mijn andere weblog houd ik aan de linkerkant van mijn blog een lijst bij met boeken die ik dit jaar uitlees. Daar staan er al een paar en wie weet komen deze boeken er ook bij te staan.

Uit school wilde L (10) haar haar ingevlochten hebben. Dat wilde ik wel doen, als zij zolang even verder ging met de spinazie. Goeie deal!:)



2 opmerkingen:

  1. Jij bent heel wat van plan zeg. Het boek van Max Lucado is erg mooi. Hé, ga je mij invlechten leren. Ik heb het nooit gekund.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een mooi stapeltje boeken. Veel leesplezier en geniet van de vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.