zondag 6 januari 2013

Bijbelstudie Beth Moore

De afgelopen 3 maanden ben ik bezig geweest met een Bijbelstudieserie van Beth Moore. De dvd's zijn bekeken, het werkboek is ook uit. De serie heet: God op Zijn Woord vertrouwen' en ik vond het af en toe best confronterend.
De laatste jaren heeft in mijn leven de nadruk vooral op het liefhebben van Jezus gelegen. En dat is goed, dat is prachtig geweest en ik ben er dankbaar voor, want het heeft mijn (kijk op het) leven absoluut verandert. Door deze serie komt er een ander, niet minder belangrijk aspect om de hoek kijken: geloof! Ik citeer:
'God kijkt naar het hart. Ik wil liever dat Hij verkeerde handelingen ziet vanuit een gelovig hart, dan heel goede handelingen vanuit een ongelovig hart.'
Het is een hele (geloofs)uitdaging om dit als nieuw levensmotto te hebben. Het zal ongetwijfeld samen gaan met fouten maken, maar het gaat ook samen met God steeds beter leren kennen en leren dat je op Zijn woord aankunt.

                               

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.