zaterdag 5 januari 2013

Jaagt de liefde na!

Welkom op mijn blog!
Ooit heb ik mijn levensdoel omschreven als:
'het najagen van de Liefde', wat voor mij gelijk staat aan mijn diepste verlangen om Christus Jezus te kennen. Het leek mij het meest vanzelfsprekend om deze blog een soortgelijke naam te geven. Er zijn tal van onderwerpen waar ik (met plezier) over schrijf, ze zullen iets van mijzelf en het leven dat ik leef, laten zien, maar dat is niet waar het uiteindelijk om gaat. Dwars door alle blogs heen zul je in de een meer dan in de ander een zoektocht vinden naar de meest voortreffelijke weg die er is: De weg van de liefde, de weg van de gedachten, de plannen, de wegen van Hem die Liefde is. Dat is geen zoetsappige liefde, integendeel. Het is een krachtige, uitdagende, kostbare, dwars door moeite, lijden en zelfs over de grenzen van de dood heen werkende, overvloedige, standvastige, eeuwigdurende, Goddelijke Liefde!
En nog meer dan Paulus kan ik er aan toevoegen dat ik nog niet zo ver ben en mijn doel nog niet heb bereikt. Maar ik jáág ernaar. Ik jaag ernaar Jezus zó te kennen en lief te hebben als maar mogelijk is hier op aarde.
En ik wil jullie uitnodigen om mee te denken en te reageren, zodat we samen nog weer iets meer mogen begrijpen van de hoogte, de lengte, de diepte en de breedte van de liefde van God.
Dit laatste ervaar ik ook als ik boeken lees van schrijvers uit lang vervlogen tijden of uit het heden, daarom heb ik ook hen 'mee laten jagen' en een plek gegeven op deze blog.
Bij dit alles ben ik mij er grondig van bewust, dat ik Hem lief  kan hebben, omdat Hij mij eerst heeft liefgehad!
Mijn gebed is dat door dit schrijven God gekend en bemind zal worden!

Veel leesplezier!
 

1 opmerking:

  1. Mooi beschreven Lieneke... Ja, het begint met Gods liefde voor ons en alleen daardoor zijn wij in staat lief te hebben (onze trouwtekst)En hoe ouder je wordt, hoe meer wáár dat blijkt! Fijn dat we mee mogen lezen...

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.