woensdag 12 maart 2014

40 dagen huishouden, dag 18

Misschien vragen jullie je af hoe ik de tijd bijhoud van die 5 uur. Misschien ook niet, maar ik ga het toch even vertellen.

Pinterest

In het begin startte ik m'n stopwatch en drukte op pauze zodra ik iets anders ging doen. Later schreef ik start en stoptijd op het schoolbord.
Ik heb een kleine aanpassing gemaakt. Ben iets genadiger voor mezelf aan het worden. Wanneer ik met het huishouden bezig ben, dan ga ik niet op de pauzeknop drukken omdat ik bv een schone luier moet verschonen.
Eigenlijk te gek voor woorden. In het huishouden ben ik nooit zo pietje precies, maar met zulke dingen lijkt mijn geweten dan weer een loopje met me te nemen.
'Wees niet al te rechtvaardig', je gelooft je ogen niet, maar het staat ergens in de Bijbel! Het verband ben ik even kwijt...

Pinterest

Ik heb verschillende mensen gesproken en vrijwel allemaal zeiden ze dat 5 uur wel héél veel is. Ik ben het er helemaal mee eens, maar voor deze 40 dagen vind ik het (tot nu toe) prima te doen. En weer zo iets geks waarvan ik dacht dat me dat nooit zou overkomen in deze dagen, dat ik 's avonds in bed lig en denk: Maar wat heb ik nu eigenlijk gedaan?
Het komt vast omdat ik een vergadering heb gehad vanavond, maar ik zal toch even mijn geheugen proberen op te frissen:

  • de wc's en de badkamer gedaan
  • 40 dagen-kalender van de Eva aan een koordje gehangen
  • boodschappen
  • nog andere boodschappen verder weg gehaald
  • een stuk of 7 kleden en dekentjes opgevouwen en netjes in de kast terug gelegd
  • de was opgehangen en 2 wassen gevouwen
  • eten gekookt
  • opruimen, opruimen, opruimen
  • een bed verschoond... of was dat gisteren?
  • alle bedden opgemaakt
  • gordijnen open gedaan
  • stof gezogen
  • 2 laatjes opengedaan... en weer dicht!
Voor sommige dingen ontbreekt me de moed nog steeds! Waar laat je 1000 en 1 kleine dingetjes die je toch ook weer niet weggooid? Ik hoop er ooit over te kunnen bloggen!

Pinterest

2 opmerkingen:

  1. Oh die kleine rommeltjes herken ik zo! Bij ons ligt ook al 3 weken een klein stapeltje papiertjes en dingen op de eettafel en ik kom er gewoon niet toe om het ergens te laten. Weggooien is ook weer zo rigoureus.
    Mooie lijst hoor, geeft vast ook een heerlijk gevoel dat 't weer allemaal gedaan is. Ik zou toch wel eens om een hoekje willen kijken bij zo een groot gezin. Ik kom zelf ook uit een gezin van 5 kids, maar nu ik zelf moeder ben kijk ik er ws toch heel anders naar. Succes vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed bezig Lieneke. Prachtig '2 laatjes opengedaan...en weer dicht'.
    Succes, nog 22 dagen te gaan. Het gaat je lukken!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.