donderdag 27 maart 2014

De stem van God

Dit vierde hoofdstuk beschrijft de duidelijke roeping van de schrijver. God vraagt hem of hij bereid is Hem te dienen. Nik geeft op dat moment zijn hele hart en leven aan God over mét daarbij de bereidheid om zijn toekomstdroom om dierenarts te worden, op te geven en start met een theologie-opleiding. Want dat was de enige interpretatie van 'God dienen'. Het stond gelijk aan 'dominee worden'.

Die bereidheid vind ik mooi. Als hij eenmaal theologie studeert, ontdekt hij de waarde van Gods Woord:
De Bijbel was Gods boek en als ik dat werkelijk vond, betekende het dat ik moest doen wat erin stond. 
Dit is iets waar ik in wil groeien. Ik lees graag Gods Woord, wil weten wát ik geloof en wil leren luisteren naar de stem van de Heilige Geest. Maar dan die éne cruciale stap, die je leven op z'n kop kan zetten, om tot actie over te gaan, om te doen wat er staat. Iemand zei eens dat dit het meest moeilijke is voor Christenen in het Westen, en ik geloof het zomaar!


Ik wil je bemoedigen, wanneer je dit leest, weet dan dat ik voor je gebeden heb bij het schrijven en plaatsen van deze blog. Gebeden om moed, om volharding, om kracht die stappen te zetten die God je duidelijk heeft laten zien. Laten we elkaar aanmoedigen tot liefde en goede daden voor de glorie van onze koning Jezus!


Dit alles in het besef dat Hij ons alles gegeven heeft waarvoor Hij ons roept!


In deze blog beschrijf ik iets wat me aanspreekt uit het 4de hoofdstuk van het boek 'Het dwaze van God' van Nik Ripken

3 opmerkingen:

  1. Dank je wel. Mooie, leerzame blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie stukje, leuke layout trouwens die heb ik ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Ja, ik dacht al de vorige keer dat ik op je blog was, die komt me bekend voor;) Leuk!

      Verwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.