donderdag 20 maart 2014

40 dagen huishouden, dag 24

Vandaag heb ik veel voorbereidingen getroffen voor de ochtenddienst komende zondag. Als zendingscommissie hebben we een gebedsochtend mogen organiseren. Deze keer heb ik een eenvoudig recept uit Senegal en New York gekregen. Met de laatste zijn we vanavond bezig geweest. Ik heb de hulp van een vriendin erbij geroepen, omdat het recept in het engels was, ik kwam er niet uit met die verschillende maten en graden. Deze koekjes met vulling heten 'Haman's oren' en worden tijdens het Purimfeest gegeten ('toevallig' het feest dat komende zondag ook gevierd wordt).
Verder nog gebedspunten op een rijtje gezet en uitgeprint, daar worden kaartjes van gemaakt.

Pinterest

Als lunch maakte ik nog even gauw een pompoensoepje. Die pompoen lag daar maar te liggen, ik vind het zó heerlijk, maar de klus om zo'n ding geschild te krijgen zorgt ervoor dat ik het maar uit blijf stellen.

En na het avondeten heb ik een mangomilkshake gemaakt. Gisteren kocht ik een heel doosje met een stuk of 10 mango's op de markt, maar ze kunnen niet al te lang blijven liggen. Geen probleem!

Zo werd het een dagje in de keuken. en weer niks aan m'n lijstje toegevoegd. Ik zal er nog even wat aan doen:

  • Boven stoffen
  • Boven stofzuigen
  • Boven dweilen
  • Trappen schoonmaken
  • 3 bedden verschonen
Haman's oren


Het recept kun je hier vinden.

Het Senegalese recept (in het Nederlands) waren deze pindakoekjes, echt een aanrader!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.