donderdag 19 juni 2014

20 dagen EGO, dag 14

Vanochtend bracht ik S. naar haar peuterochtendje bij een vriendin. Dit doen we met z'n vieren, elke week een ochtend bij iemand anders. Een hele prettige manier om wat tijd voor jezelf te creëren. Ik ben samen met iemand naar ons moestuintje geweest om daar de plantjes wat van vocht te voorzien. De aarde van het kleine stukje waar we nog niets mee gedaan hebben, hebben we een beetje voorbereid. Daar gaat nog wat goede grond bij en dan kunnen we de wortels erin overplaatsen. 

Voedwel, natuurlijk voedingsadvies, courgetteplant
Pinterest

Toen we geluncht hadden, keken we nog even naar de documentaire over de Amish. Voor degene die het nog niet gezien hebben, een echte aanrader. Het is een prachtig getuigenis! 

Amish Cuties!!
Pinterest

Donderdag is tevens één van de drie dagen dat ik ga hardlopen. Voor de derde keer 5 km. aan één stuk gerend. Heerlijk! Ik heb eigenlijk best wel veel geleerd dit jaar. Als je echt wilt afvallen, kan ik je aanraden om eerst lekker aan je conditie te werken, dat heb ik dit eerste halve jaar gedaan. Ik viel bijna niks af, maar dat is ook uit te leggen. Wanneer je aan je conditie werkt, wordt het vet omgezet in spierweefsel, dit is zwaarder dan vet! Je bent dan, wanneer je een goede conditie hebt opgebouwd, niet persé heel veel kg lichter geworden, maar wel slanker. Ik probeerde van de week m'n (inmiddels echt 'oude') broeken aan te trekken, die van voor de zwangerschap van S. en dat lukte voor het eerst! Nu mijn conditie beter is, gaan de kilo's er ook sneller af. Het is ook nog eens zo, dat spieren meer en sneller calorieën verbranden.
Nou, dat is wat ik geleerd heb, ik hoop dat er iemand is die er z'n voordeel mee kan doen:)
Met dat mijn conditie beter is geworden, heb ik echt veel meer energie gekregen. 

love the vintage green
Pinterest, leuk zeg, zo'n oude weegschaal!

Toen de meiden uit school kwamen, hebben we bij de achterbuurvrouw een taartje gegeten, omdat hun oudste 6 jaar is geworden. De kids vinden het een feest als ze daar heen mogen. Voor S. was het net even het 'oppeppertje' dat ze nodig had om over haar slaap heen te komen. Ik wilde haar vanmiddag niet naar bed doen, omdat ze helemaal uit haar normale ritme is. Ze slaapt 's avonds veel te laat en blijft daardoor 's ochtends ook veel te lang slapen. Door haar vanmiddag wakker te houden, sliep ze vanavond al om 7 uur. Dat vind ik zó heerlijk. Nu heb ik het tafellaken, dat net uit de was komt (nee, niet gestreken!), op de keukentafel gelegd, bosje bloemen erop, laptop erbij, boeken, schriften, pen... mijn avond kan beginnen! Het is altijd gezellig, omdat er altijd wel iemand is die er gezellig bij komt zitten. We kletsen wat, we schrijven wat, we lezen wat, voor nu: het toppunt van gezelligheid!

.
Pinterest, vrolijk, gezellig, kleurig, rommelig:)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.