dinsdag 25 februari 2014

40 dagen huishouden, dag 3

Wat ben ik blij met jullie enthousiaste reakties op deze blogs over het huishouden! Ik geniet daar heel erg van en haal er ook weer inspiratie uit, dank jullie wel!! 

Het lijkt wel of onze jongste (2) zelfs in haar slaap precies weet wanneer ik wil vertrekken. 2 minuten voor ik mijn bed uit wil stappen, wordt ze wakker. Na een kwartiertje geef ik de hoop op dat ze nog in een diepe slaap valt. Ik vraag of ze niet meer ziek is, ze zegt (zoals het op haar leeftijd betaamd) ‘nee’, maar nog geen minuut later houd ik haar boven de wcL. Uiteindelijk loop ik een uurtje achter op m’n originele schema, maar wil me er niet te druk over maken. Tenslotte heet dit boek ‘huishouden van genade’, ik moet daar maar vaak aan denken!
Zoals het gisteren ging wil ik het niet meer. Vandaag ga ik vroeg aan de slag en hoop even lekker door te werken, zodat ik vanmiddag eerder klaar ben. Ja, ik ben een vlugge leerling! En dwars door al het werk heen hoop ik een glimp van de glorie van God op te vangen. Ik geloof dat die er is en ik het kan zien als ik kijk met de ogen van mijn hart.

Een erg leuke manier om vogelvoer in je tuin op te hangen!
Pinterest

Of ik deze dag nog iets opgevangen heb van Gods heerlijkheid? Ik denk dat er veel meer was, dan ik waargenomen heb. Ik heb even genoten van een stel vogels die ik voor ons huis zag en me verwondert over de taalontwikkeling van een 2-jarige.
Ik wil me daar echt in oefenen. Om de schoonheid en heerlijkheid van God te zien in het gewone, dagelijkse leven. Om mijn werk met een dankbaar hart te doen.
Vandaag zit er op. De bestekla is weer schoon, de koelkast blinkt en de badkamer schittert. Ik heb op het moment vooral oog voor schoonheid die ik met mijn aardse ogen kan zien geloof ik...

Rustic bathroom. Natural light.
Pinterest



Wat me nog meer bezig houdt kun je lezen op mijn andere weblog!



4 opmerkingen:

  1. Goed bezig zeg, hoop dat je kleine snel op knapt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, die koelkast! Ja, moet hier ook gebeuren. Weet je, de ene dag zie ik God schoonheid overal in schitteren. Daar word ik echt blij van. Andere dagen loop ik met mijn ziel onder de arm. Vroeg aan de slag gaan, werkt bij mij ook beter. Dan hou ik tijd over :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, je bent een hele vlugge leerling ja:). Ik kijk gewoon tegen je op. Duss:)

    Mooi he, om Gods schittering te zien in het simpele. Dan kun je elke dag stralen. (maar hoewel ik n enorme genieterd ben, straal ik eigenlijk toch niet iedere dag.. de ene keer heb ik er toch meer oog voor, dan de keer dat ik peins over de moeilijke dingen om ons heen)

    Je schreef dat je je werk wilt leren doen met een dankbaar hart. Ja, dat wil ik ook leren. Toen ik vorig jaar maandenlang pijn had van een aantal gekneusde ribben en nog meer, wilde ik, als de pijn weg zou gaan, mn huishouden beter oppakken, en er ook van 'genieten'. Het dankbaar doen inderdaad. De pijn is een heel stuk over gegaan. kan weer prima alles doen.
    Maar na een half jaar merk ik toch dat ik snel terug val in dat oude patroon. Ik heb het gewoon niet zo in me. Ik geniet van het moment waarop het weer schoon, opgeruiumd en netjes is (het maakt mn hoofd ook wel leeg eigenlijk, lekker n beetje poetsen enzo), maar ik vind het altijd zo teleurstellend dat je zo snel al weinig meer merkt van wat je hebt gedaan, snap je? Het is zo weer vies, of weer een rommel. En dat maakt weer dat ik de volgende keer geen zin hebt om eraan te beginnen..

    Allé, ik moet nog een hoop leren. Maar je blogjes laten me niet los.
    En ik vind het mooi en herkenbaar dat je het in het pesrpectief van God zet. Zo ben ik dat vorig jaar ook voor t eerst gaan ervaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. sorry, paar spellingsfoutjes.. 't Is ook al laat, en m'n reactie is veel te lang;)

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.