woensdag 3 april 2013

Trouw

Vervolgde christenen hebben te maken met zware beproevingen. Ik wil jullie een stukje mee laten lezen uit het boek '12 ontdekkingen van de vervolgde kerk':


Alice Yuan uit China vertelt: 
Toen mijn man Allan in april 1958 naar de Chinese gevangenis moest, kreeg ik te horen dat ik hem nooit meer terug zou zien. Ik voelde me diep ellendig en maakte God voortdurend verwijten. De toekomst zag er zo ontzettend somber uit. Ik had de zorg voor zes kinderen en mijn schoonmoeder. Ik verdiende maar 80ct per dag. Hoe kon ik mijn gezin hiervan in leven houden? Toen het me allemaal te veel werd, hoorde ik op een nacht een stem: 'Mijn kind, Ik heb alles in Mijn hand. Deze dingen komen van Mij.' Ik antwoordde: 'Als deze dingen van U komen, bescherm dan alstublieft mij en mijn gezin. Sta niet toe dat ik Uw naam te schande maak. Ik wil U dienen en Uw naam verheerlijken!' Toen kreeg ik vrede in mijn hart.
Zij verteld over één van haar beproevingen:
Het had te maken met mijn natuurlijke verlangens. Ik was 39 jaar oud toen mijn man werd meegenomen. De autoriteiten zetten me onder druk om met een ander te trouwen. Al mijn papieren zouden veranderd worden, zodat ik een nieuw leven kon beginnen zonder al die moeiten. Er werd me geld en kleding aangeboden. God hield zoveel van mij dat Hij me de kracht gaf om al deze verleidingen te weerstaan. Als ik tot God bad, gaf Hij me alles wat ik nodig had, zelfs meer dan dat. In Psalm 68: 7 staat mijn lievelingstekst: 'God geeft eenzamen een thuis en gevangenen vrijheid en voorspoed.'
Ik wil hier iets van leren. Als ik om me heen kijk en zie dat er zoveel huwelijken onder vuur liggen, dan zie ik dat satan rond gaat als een briesende leeuw, op zoek naar wie en wat hij nog in deze laatste tijd kan verslinden. Tegen hem kan ik niet op in eigen kracht. Laten we ons vasthouden, zonodig vast klámpen aan onze dierbare Eigenaar. Jezus Christus heeft ons gekocht en betaald met Zijn dierbare bloed, wij zijn Zijn eigendom!
Het gebed van Alice vindt weerklank in mijn eigen hart en ik bid het mee met ieder die in strijd is voor zijn of haar huwelijk. Ik doe het in meervoud in het besef dat we wereldwijd het lichaam van Christus vormen!
Sta niet toe dat wij Uw Naam te schande maken. Wij willen U dienen en Uw naam verheerlijken!'



Ik voel de pijn van degene die nu moeten zeggen 'het is te laat, bij ons is het niet goed gekomen en dat gaat ook niet meer gebeuren!' Opnieuw wil ik dan zeggen: 'Laten we ons vasthouden, zo nodig vast klámpen aan onze dierbare Eigenaar. Jezus Christus heeft ons gekocht en betaald met Zijn dierbare bloed, wij zijn Zijn eigendom!' Je Zijn eigendom weten betekent dat niets en niemand je kan scheiden van de liefde van Jezus en er geen veroordeling meer is! Door daar aan vast te houden, door te leven van genade en vergeving, zoals elk kind van God, zullen we Zijn Naam verheerlijken en niet te schande maken! En bedenk dat je nog steeds deel uitmaakt van de bruid van Koning Jezus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.